Na valné hromadě AKA byla AČRA MK přijata jako přidružený člen AKA. Tyto dvě historicky první a jediné asociace sdružující profesionály v reklamě a marketingových komunikacích již od roku 1992 tak budou posilovat společné synergie na českém reklamním trhu. Prezident AČRA MK Pavel Brabec prezentoval prezídiu AKA nejdůležitější aktivity své asociace. Obě vzájemně podpoří svou odbornou činnost i pořádání svých nejdůležitějších akcí, například EFFIE, nebo konferenci DIGIMEDIA v České televizi.

Celý článek


AČRA MK je opět partnerem veletrhu MARKETING MIX, který již 3. září odstartuje v Olomouci a 17. září v Praze. Jedním z hlavních témat budou nové příležitosti využití online marketingu a inovace digitálních strategií, které musí reagovat na změny chování spotřebitelů v souvislosti s protipandemickými opatřeními. Jak na to prozradí tři desítky odborníků v rámci přednášek, které jsou součástí veletrhu.

Celý článek


Mediální zastupitelství Atmedia dosáhlo v červenci nejvyššího podílu na sledovanosti od svého založení v roce 2008. Konkrétně byl podíl tematických stanic obchodně zastupovaných společností Atmedia v červenci 5,1 % v CS 15–69, což je meziročně o 10 % více. Za kontinuálním nárůstem podílu na sledovanosti stojí rozšiřování portfolia tematických televizních stanic a také nárůst sledovanosti především filmových, seriálových a dokumentárních stanic.

Celý článek


Českých domácností, které platí za příjem televizního vysílání, neustále roste. Již 50 % z nich má jako hlavní zdroj televizního vysílání některou z platforem placené televize. Z výsledků Kontinuálního výzkumu Asociace televizních organizací, na něž upozornila společnost Atmedia, vyplývá, že 21,3 % českých domácností využívá satelitní televizi, 15,5 % kabelovou televizi a 13,0 % IPTV. Narůstá rovněž zájem o tematické televizní stanice.

Celý článek


Ani konference DIGIMEDIA nebyla vůči zlému viru imunní a museli jsme posunout její termín na podzim. Dalším důvodem je také odložení procesu DVBT-2, které je důležitým tématem konferenčního programu. Posunutí na podzimní termín tak umožní lépe se věnovat aktuálnímu dění v procesu digitalizace i v médiích.

Celý článek


Češi v době celostátní karantény trávili sledováním televize v průměru 4 hodiny a 11 minut denně. To je oproti stejnému období v minulém roce o 50 minut více. Televizní sledovanost vzrostla především u nejmladších věkových skupin obyvatel. Děti ve věku 4–14 let televizi sledovali o 37 % více, mladí diváci ve věku 15–24 let dokonce o 47 % více. Vedle zpravodajských formátů stoupl zájem o dětské, filmové, seriálové a dokumentární stanice. Vyplývá to z oficiálních dat elektronického měření sledovanosti, které přinesla Atmedia.

Celý článek


Na základě dohody deseti profesních asociací v oboru komunikace vzniklo Prohlášení komunikačního průmyslu a výzva vládě České republiky.

Celý článek


Ve spolupráci s POPAI a ČMS vám přinášíme aktuální vhled do změn chování českých spotřebitelů v současné krizové situaci. 

Celý článek


Češi tráví před obrazovkami v době celostátní karantény výrazně více času, a to zejména mladší diváci. Potvrzují to data vycházející z oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti. Z analýzy provedené společností Atmedia vyplývá, že za první dva týdny celostátní karantény vzrostla sledovanost oproti stejnému období v roce 2019 o 33 %. U mladých diváků pak narostla o více než 50 %. K televizním obrazovkám nyní usedá denně 78 % Čechů, sledují ji přes 4,5 hodiny denně.

Celý článek


Investice, které e-commerce společnosti vkládají do televizní reklamy, za poslední roky výrazně vzrostly. Meziročně se oproti roku 2018 zvýšily o 17 %, v porovnání s rokem 2013 stouply téměř sedminásobně. Vedle tradičních inzerentů, jako jsou FMCG společnosti, banky nebo mobilní operátoři, si výhody vysokého zásahu potenciálních zákazníků stále více uvědomují společnosti jako Alza.cz a Mall.cz, Zalando.cz, Aboutyou.cz, Favi.cz nebo Notino.cz.

Celý článek


Určitě není nikdo, koho by se události posledních dní nějak nedotkly.  Spíše negativně se bohužel promítají i do našich byznysových aktivit.  AČRA MK situaci sleduje a dovolujeme si vám poskytnout pár informací, které vám mohou být ku prospěchu.

Celý článek


Mediální zastupitelství Atmedia a společnost MOL, provozovatel čerpacích stanic v ČR, již čtvrtým rokem pokračují ve spolupráci. MOL bude i nadále exkluzivním partnerem závodů Formule 1 na tematických stanicích Sport 1 a Sport 2. Během závodní sezóny 2020 čítající přes 20 závodů využije jak tradiční reklamní formáty, tak i speciální formy propagace.

Celý článek


Zlatá pecka je nejstarší soutěží kreativity v reklamě u nás. Od roku 1995 ji pořádá Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace. Ve středu 12. února bylo v pražském klubu Lávka za účasti generálního partnera FTV Prima předáno dvacet hlavních cen, dále cena za nejlepší product placement a multichannel creativity, nejlepší internetový formát, cena MMS, cena akademické poroty Vysoké školy kreativní komunikace a ocenění pro nejlepšího reklamního tvůrce za uplynulých 25 let. Přišli zástupci reklamních agentur, zadavatelé i ti, kteří v reklamě zanechali svůj originální otisk. Za reklamního tvůrce uplynulých 25 let ocenění převzal například oscarový režisér Jan Svěrák, režisér ikonického spotu “Prasátko” Martin Krejčí (spolu s kreativním týmem Kofoly) a Jakub Kohák, který se na pódiu překvapením až zapotácel.

Celý článek


Za příjem televizního vysílání si platí polovina českých domácností. Zatímco počet Čechů s placenou televizí roste v průběhu let spíše mírně, výrazněji se mění způsob, jakým placenou TV přijímají. Z porovnání dat za roky 2015 a 2019 vyplývá, že satelitní televize je na ústupu a roste naopak využití příjmu vysílání přes technologii IPTV. Za uvedené roky vzrostlo využití této technologie ze 3 na 10 procent. U diváků roste také zájem o tematické stanice, nárůst sledovanosti hlásí především stanice filmové a dokumentární. Právě tyto stanice najdou diváci u placených operátorů.

Celý článek


Již po dobu 10 let se Atmedia kontinuálně věnuje budování trhu tematických stanic v ČR. Zatímco v roce 2009, rok po svém vzniku, obchodně zastupovala 13 tematických stanic, dnes jich je již 27. Upevnění pozice tematických kanálů na televizním trhu napomohlo kromě soustavného rozvíjení také jejich přihlášení společností Atmedia do elektronického měření sledovanosti televize (PCEM). Díky tomu získal televizní trh první údaje a vhled do sledovanosti těchto stanic a návyků diváků. Celkem je dnes do měření sledovanosti zapojeno 52 TV stanic.

Celý článek


Odbornou porotu 25. ročníku Zlaté pecky tvořily přední umělecké osobnosti všech profesí, které se na reklamní tvorbě podílejí. V ní zasedli například Václav Marhoul, Varhan Orchestrovič Bauer, Jan Mattlach, Olmo Omerzu, Asen Šopov, Daniel Špaček, Zdeněk Klika a Antonín Kratochvíl, kteří spolu s ostatními hodnotili, pod dohledem nestora naší reklamy a prvního českého Admana Jirky Mikeše, 81 soutěžních prací.  

Celý článek


Odborné poroty Zlaté Pecky zasedají a hodnotí ty nejlepší práce již 25 let. Dnes se sešli zástupci České televize, FTV Prima, FUSE / OMD Group a Media One při soutěžních projekcích kategorie Product Placement & Multichannel Creativity ve filmu nebo TV pořadu. Oproti minulému roku opět došlo k posunu, kdy se disciplína Product Placementu posunuje čím dál tím více ke komunikaci na širších platformách, včetně sociálních sítí.

Celý článek


Společnost Atmedia se bude i v nadcházejícím roce zaměřovat na rozvoj portfolia zastupovaných tematických stanic. Úprava obchodní politiky pro rok 2019 spočívající v jejím zjednodušení a také rozšíření počtu stanic, se u klientů setkala s úspěchem. „Klienti se díky provedeným změnám v naší nabídce nyní lépe orientují, navíc více vychází vstříc jejich požadavkům. Proto se jí budeme držet i v roce 2020. Nadále se zaměříme na ještě větší rozšíření portfolia tematických stanic zajímavých pro mediální trh. První rozšíření o 3 televizní stanice očekáváme již na jaře 2020. Ceníkové ceny, sezónní a stopážové koeficienty zůstanou na stejné úrovni,“ říká Michaela Vasilová, Managing Director společnosti Atmedia.

Celý článek


Marketing Mix je B2B veletrh reklamy a marketingu rozšířený o konference, přednášky a workshopy. V září opět míří do svých tradičních míst konání. Počtrnácté do Brna – 10.9.2019 v Orea Hotel Voroněž a podvanácté do Prahy - 19.9.2019 v Kongresovém centru Artemis.

Celý článek


Češi sledují televizi stále více mimo živé vysílání. Svědčí o tom průměrná hodnota odložené sledovanosti, která v České republice vzrostla na 6 %. Poprvé byla hodnota překročena letos v dubnu. Postupně se tedy české divácké návyky blíží těm, které lze již delší dobu sledovat v zahraničí. Nejvíce je odložená sledovanost zřetelná u placených tematických televizních stanic, kde dosahuje i 15 až 20 %.

Celý článek