Nejlepším hercem v reklamě 2024 je Hynek Čermák, z maskotů bodují Pat a Mat

1405

Nejlepším hercem v reklamě roku 2024 zvolili respondenti rozsáhlého výzkumu ResSOLUTION Group Hynka Čermáka, dlouhodobou tvář Staropramenu. Hodnoceni dále byli také reklamní maskoti – a aktuální ročník ovládli Pat a Mat z reklam České podnikatelské pojišťovny.

Výsledky vychází z pravidelného průzkumu realizovaného agenturou ResSOLUTION Group ve spolupráci se společností Nielsen a Asociací českých reklamních agentur. Osm tisíc respondentů starších 15 let, kteří průzkum vyplnili online, je součástí National Sample CZ (dříve známého jako Český národní panel).

Osobnosti v reklamě hodnotili respondenti výzkumu už v devátém ročníku dotazování. Výkony byly hodnoceny v tuzemských premiérových reklamách odvysílaných v roce 2024, a to vždy na škále od 0 (nejnižší) do 10 (nejvyšší). Absolutními vítězi se staly osobnost a postavička s nejvyšším průměrným výsledkem.

Prvenství v kategorii Nejlepší herec/herečka v reklamě 2024 tentokrát patří herci Hynkovi Čermákovi, který je už několik let spjatý se značkou Staropramen. Od respondentů National Sample CZ si nyní vysloužil hodnocení 7 z 10. Ze sociodemografických skupin Čermák nejvíce bodoval u žen ve věku 35–44 let a také u mužů 15–24 let. Mírně nadprůměrně (lépe než v hodnocení celé populace) si vedl také u dotazovaných z vesnic a malých měst. Na druhém místě žebříčku vidíme Tomáše Měcháčka ze spotů AirBank, jehož dotázaní ohodnotili známkou 6,91. Nadprůměrně si tento herec vedl u stejných sociodemografických skupin jako Hynek Čermák (pouze s výjimkou vesnic, kde Měcháček získal stejné hodnocení jako od celé populace). Trojici tentokrát doplnila atletka Marcela Joglová, kterou ve spotech Vojenské zdravotní pojišťovny respondenti ohodnotili známkou 6,83. Sportovkyni se nadprůměrně dařilo u žen a úplně nejvíce u těch ve věku 25–34 let.

Čtvrté místo tentokrát patřilo Vojtovi Kotkovi z reklam Bauhausu a páté místo obsadil Martin Hofmann, tvář Vodafone.
Z maskotů v reklamách roku 2024 ohodnotili respondenti nejlépe Pata a Mata, dvě notoricky známé postavičky, nyní již několik let figurující v reklamách České podnikatelské pojišťovny. Vysloužily si celkové hodnocení 7,54. Druhou nejlépe hodnocenou postavičkou byla tradičně se umisťující kočka z reklam Whiskas s hodnocením 7,43. Třetí lev z kampaní značky Magnesia získal hodnocení 7,02. Pětici nejlepších maskotů uzavírají jehně z reklam Tento a Méďa Brumík.

„Sběr dat pravidelného výzkumu Nejlepší herec a maskot v reklamě proběhl na jaře 2025 a vrátili jsme se v něm k modelu hodnocení výkonů za celý – tedy již ne klouzavý – rok. Reprezentativní vzorek respondentů panelu National Sample CZ, který herce a maskoty hodnotí, je v českém prostředí nezvykle robustní. To mimo jiné svědčí o atraktivitě výzkumu pro panelisty i kvalitě samotného panelu, na kterém lze realizovat jak bleskové výzkumy s malými vzorky, tak rozsáhlá výzkumná šetření. Každému respondentovi patří velký dík za účast v tomto výzkumu,“ komentuje sběr dat Tomáš Hynčica, Director agentury ResSOLUTION Group, a dodává: „Výsledky každoročně přináší i dobrou zpětnou vazbu značkám, které si tak mohou ověřit své marketingové strategie a zhodnotit rozhodnutí o zapojování herců a maskotů do svých reklam.“

Na českých televizních stanicích bylo v daném období k vidění 270 unikátních spotů s hercem či herečkou a v reklamách vystoupilo 150 osobností. V případě maskotů se jednalo o 115 spotů a 50 vystupujících postaviček.

Eliška Morochovičová

Head of Communication

eliska.morochovicova@ressolution.cz

+420 222 717 762 / +420 725 612 020

 

O společnostech:

ResSOLUTION Group (www.ressolution.cz) je renomovaná česká výzkumná agentura s bohatými zkušenostmi v oblasti průzkumu trhu. V její nabídce naleznete marketingové a mediální výzkumy, z nichž řada má mezinárodní přesah. Zpracovává různorodá výzkumná šetření pro významné instituce, mezi něž patří například univerzity, bankovní a obchodní společnosti, televize, mediální domy, ministerstva i jiné státní instituce a podobně.

ResSOLUTION na sítích: LinkedIn | Facebook | Instagram

Výzkumná agentura Nielsen Admosphere (www.nielsen-admosphere.cz) je 100% dceřinou společností globální skupiny Nielsen. Disponuje širokým portfoliem produktů a služeb v oblasti mediálních a marketingových výzkumů, monitoringu reklamy, analýz a zpracování dat. Zaměřuje se především na metodologicky a technologicky náročné projekty, jako je crossmediální elektronické měření sledovanosti videoobsahu. Na českém trhu působí od roku 2001 a nabízí komplexní servis spolehlivé výzkumné agentury s mezinárodním zázemím. Součástí Nielsen Admosphere je i oddělení Adwind Software, které vyvíjí software pro práci s daty z výzkumů sledovanosti a monitoringu reklamy.

National Sample (nationalsample.com; dříve Český národní panel, resp. European National Panels) je jedním z největších výzkumných panelů působící v zemích střední a východní Evropy a v Thajsku. Panel slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci. Disponuje početnou skupinou 64 000 respondentů v České republice, 26 000 respondentů na Slovensku, 23 000 v Polsku, 24 000 v Maďarsku, 14 000 v Bulharsku, 16 000 v Rumunsku, 25 000 na Ukrajině a 20 000 v Thajsku.

AČRA MK (Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, www.acra-mk.cz) je nejstarším profesním odborným sdružením v oblasti reklamy a marketingových komunikací v Česku. Činnost asociace je zaměřena na koordinaci a zastupování společných zájmů svých členů, jejich zastupování vůči příslušným oborovým svazům a orgánům státní správy, poskytování odborných informací, poradenských služeb a vyvíjení činnosti k prosazování příznivé image reklamy.

 

Další články

2705

Dočkají se Češi do dvou let televize v mobilu zdarma?

Nejen o tom bude konference DIGIMEDIA 2025.

Číst vše
1505

Jubilejní 20. ročník konference DIGIMEDIA 2025 se zaměří na televizi pod tlakem streamovacích služeb, AI i digitální rozhlas

Číst vše

Kontakt

AČRA MK
Šmilovského 1264/5
120 00 Praha - Vinohrady
IČ: 60447044
Č. účtu: 123 - 4744970227 / 0100

 

AČRA servis s.r.o.
Sídlo: Holušická 2221/3,
148 00 Praha 4 – Chodov
IČ: 27458521
DIČ: CZ27458521
Č. účtu: 35 – 651 328 0287 / 0100

    Napište nám