Atmedia: Prodej reklamy vzrostl meziročně o 49 %

1908

INFOGRAFIKA: Atmedia_Infografika_Podíl na sledovanosti

Praha, 8. 7. 2021 – Mediální zastupitelství Atmedia prodalo za první pololetí letošního roku o 49 % více GRPů než za stejné období v loňském roce. Výrazný nárůst souvisí s vyšší poptávkou po televizní reklamě i vyšší sledovaností tematických televizních stanic, které za prvních šest měsíců dosáhly podílu na sledovanosti ve výši 5,25 %.

Mediální zastupitelství Atmedia prodalo za první pololetí letošního roku historicky největší objem televizní reklamy. Meziročně jde o bezmála padesátiprocentní nárůst. „Poptávka po televizní reklamě je v posledních měsících skutečně vysoká. Po výrazném propadu v dubnu a květnu loňského roku se poptávka každý měsíc zvyšovala a od podzimu jsou naše tematické televizní stanice téměř vyprodané,“ popisuje Michaela Vasilová, Managing Director společnosti Atmedia a doplňuje: „Věřím, že i v následujících měsících zůstane na takto vysokých hodnotách.“

 

Vyšší podíl na sledovanosti a větší reklamní prostor

Vysoké poptávce po televizní reklamě dokázala společnost Atmedia vyhovět díky nárůstu podílu na sledovanosti. Tematické televizní stanice obchodně zastupované společností Atmedia v letošním roce pravidelně každý měsíc překračují 5% hranici podílu na sledovanosti v CS 15–69. Za celé první pololetí byl podíl na sledovanosti 5,25 %, což je meziročně o 16 % více.[1]Za nárůstem podílu na sledovanosti stojí jak rozšíření portfolia o Televizi Seznam na začátku roku, tak rostoucí zájem o tematické televizní stanice. A právě stabilní podíl na sledovanosti nad 5 % nám umožňuje nabízet zadavatelům televizní reklamy větší prostor pro jejich kampaně než v předchozích letech,“ vysvětluje Michaela Vasilová. Současně dodává, že se Atmedia bude i nadále soustředit na rozšiřování svého portfolia s cílem poskytnout klientům ještě větší reklamní prostor.

V letošním roce společnost Atmedia na českém trhu obchodně zastupuje 28 tematických televizních stanic, z nichž 23 je zapojeno do oficiálního měření televizní sledovanosti. Nejvyššího podílu na sledovanosti letos dosáhly televizní stanice JOJ Family, Televize Seznam a FilmBox. Některým kanálům se podařilo ve srovnání s minulým rokem až zdvojnásobit podíl na sledovanosti. Nejvyššího meziročního nárůstu dosahují stanice Sport 2, Televize Seznam, Film+ nebo Rebel. „K vyššímu podílu na sledovanosti nám pomohl také návrat sportu na televizní obrazovky. Na Sport 1 a Sport 2 diváci od března sledují letošní sezónu Formule 1, na Eurosport 1 patřily k nejsledovanějším událostem především grandslamové turnaje – jen Roland Garros oslovil téměř 600 tisíc fanoušků,“ dodává na závěr Michaela Vasilová.[2]

O společnosti

Společnost Atmedia Czech s.r.o. je obchodní zastupitelství téměř 30 tematických televizních stanic, jež na českém trhu působí od roku 2008. Zabývá se prodejem televizní reklamy a na našem trhu zastupuje lokální i většinu mezinárodních televizních stanic z televizních skupin, jako jsou AMC Networks, Discovery Communications, The Walt Disney Company, Sony Pictures Television nebo slovenská JOJ. V roce 2010 uvedla Atmedia na trh jedinečný způsob prodeje reklamního prostoru prostřednictvím prodejních balíčků.

 

[1] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 1. pololetí 2020, 1. pololetí 2021, Share, CS 15–69, v roce 2020 počítána Atmedia společně s AMC Networks, v roce 2021 počítána Atmedia společně s AMC Networks a Seznam.cz TV

[2] ATO – Nielsen Admosphere, Živě + TS0–3, 30. 05. – 13. 06. 2021, Reach, CS 4+, premiéry a reprízy

Další články

0108

SIGNUM se stal partnerem českého fotbalu

Číst vše
2606

19. ročník konference DIGIMEDIA 2024 proběhl 13. června

Číst vše

Kontakt

AČRA MK
Šmilovského 1264/5
120 00 Praha - Vinohrady
IČ: 60447044
Č. účtu: 123 - 4744970227 / 0100

 

AČRA servis s.r.o.
Sídlo: Holušická 2221/3,
148 00 Praha 4 – Chodov
IČ: 27458521
DIČ: CZ27458521
Č. účtu: 35 – 651 328 0287 / 0100

    Napište nám