NEJLEPŠÍ HEREC A MASKOT V REKLAMĚ 2022: KDO LETOS ZABODUJE? ZNÁME FINALISTY!

1611

Nejlepší herec a maskot v reklamě 2022: kdo letos zaboduje? Známe finalisty!

Soutěž o nejlepšího herce/herečku a maskota v reklamě 2022 už zná své finalisty! Vítězové obou kategorií vzejdou i letos z výsledků rozsáhlého reprezentativního výzkumu společností Nielsen Admosphere, Českého národního panelu, Asociace českých reklamních agentur a Asociace komunikačních agentur a vyhlášeni budou na tradičním galavečeru Effie Awards 2022. Ten se uskuteční už příští týden 23. listopadu 2022.

Sekce Nejlepší herec a herečka v reklamě se každoročně vyhlašuje na základě robustního reprezentativního online výzkumu realizovaného agenturou Nielsen Admosphere a Českým národním panelem. I letos hodnotili respondenti herce a herečky v jejich premiérových reklamách odvysílaných v období září 2021 – srpen 2022. Tentokrát je ve finále následující pětice herců, z nichž pouze jeden si 23. listopadu převezme cenu pro vítěze: Tomáš Jeřábek, Petr Štěpánek, Ivan Trojan, Martin Hofmann a Tomáš Měcháček. Zajímavostí je, že v daném období jsme mohli na českých televizních stanicích vidět okolo 250 unikátních spotů s hercem či herečkou a v reklamách vystoupilo přes 150 osobností.

A protože ve světě reklamy to nejsou jen herci a herečky, kdo značkám dávají svou tvář, zavedla se loni také speciální sekce pro maskoty v reklamě. Finalisty za období září 2021 – srpen 2022 jsou postavičky z reklam firem Whiskas, Velkopopovický Kozel, Olma, Kofola a České podnikatelské pojišťovny. Spotů s maskoty bylo přitom v daném období k vidění přes 180, maskotů bylo v televizních spotech více než 80.

Unikátní výzkum zjišťující nejlepší osobnosti a maskoty v českých reklamách realizují společnosti Nielsen Admosphere a Český národní panel ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur na základě více než 8 tisíc online dotazníků od respondentů z reprezentativní populace Českého národního panelu starší 15 let. Takto vysoký počet zúčastněných přináší nejen výsledky, které jsou každoročně zajímavé pro veřejnost, ale dobře sloužit mohou také společnostem a značkám, neboť poskytují přesný obrázek o tom, jaké tváře mají reálný potenciál diváky oslovit. Herci i maskoti jsou vždy hodnoceni v premiérových reklamách daného období a vítězem se v obou kategoriích stává vždy osobnost/maskot s nejvyšším průměrným výsledkem.

Obě sekce se loni staly součástí vyhlašování výsledků soutěže Effie Awards, která se pravidelně pořádá po celém světě a oceňuje ty nejlepší kreativní počiny v reklamě. Organizátoři Effie Awards přivítají ty nejúspěšnější reklamní tvůrce, herce i zadavatele na slavnostním galavečeru již 23. listopadu 2022 v pražské Lucerně.

Eliška Morochovičová
Communication Manager
eliska.morochovicova@nielsen.com
Nielsen Admosphere, a.s., Českobratrská 2778/1, 130 00 Praha

tel.: +420 222 717 763 | mob.: +420 725 612 020
www.nielsen-admosphere.cz
www.nielsen.com

Tomáš Hynčica

Ad Intel Business Director, Nielsen Admosphere / jednatel, European National Panels
tomas.hyncica@nielsen.com
Nielsen Admosphere, a.s., Českobratrská 2778/1, 130 00 Praha

tel.: +420 222 717 763
www.nielsen-admosphere.cz
www.nielsen.com

www.nationalpanel.eu

Pavel Brabec

Prezident AČRA MK

acra@acra-mk.cz

Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace, Holušická 3, 149 00 Praha 4

tel.: +420 602 330 370

www.acra-mk.cz

Marek Hlavica

Ředitel AKA
marek.hlavica@aka.cz

Asociace komunikačních agentur, Na Pankráci 420/54, 140 00 Praha 4

www.aka.cz

Doplňující informace:

Výzkumná agentura Nielsen Admosphere (www.nielsen-admosphere.cz) je 100% dceřinou společností globální skupiny Nielsen. Disponuje širokým portfoliem produktů a služeb v oblasti mediálních a marketingových výzkumů, monitoringu reklamy, analýz a zpracování dat. Zaměřuje se především na metodologicky a technologicky náročné projekty, jako je elektronické měření sledovanosti televize metodou TV metrů. Na českém trhu působí od roku 2001 a nabízí komplexní servis spolehlivé výzkumné agentury s mezinárodním zázemím.

Součástí skupiny Nielsen Admosphere je i společnost Adwind Software, která vyvíjí software pro práci s daty z výzkumů sledovanosti a monitoringu reklamy.

Český národní panel (www.nationalpanel.eu) je jedním z největších výzkumných panelů v Česku, na Slovensku (Slovenský národný panel – SNaP), v Polsku, v Maďarsku a v Bulharsku. Jeho spoluvlastníkem je výzkumná agentura Nielsen Admosphere. Panel slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci. Disponuje početnou skupinou 60 000 respondentů v České republice, 25 000 respondentů na Slovensku, 30 000 v Polsku, 30 000 v Maďarsku a 15 000 v Bulharsku.

PRO VÝZKUM (www.provyzkum.cz) je veřejně prospěšná aktivita výzkumníků působících v prověřených agenturách pro výzkum trhu a veřejného mínění, jejíž aktivity koordinuje sdružení SIMAR. Iniciativy se účastní agentury, které se aktivně podílejí na tvorbě a dodržování etických a zákonných pravidel a akceptují oborové Desatero pro ochranu osobních údajů.

Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (www.acra-mk.cz) se zaměřuje na koordinaci a zastupování společných zájmů svých členů, jejich zastupování vůči příslušným oborovým svazům a orgánům státní správy, poskytování odborných informací, poradenských služeb a vyvíjení činnosti k prosazování příznivé image reklamy. Cílem činnosti asociace je zvyšování profesionální úrovně české reklamy a ostatních činností v rámci marketingové komunikace. AČRA MK je členem Asociace komunikačních agentur.

Asociace komunikačních agentur (www.aka.cz) je sdružením mediálních, reklamních, CRM a marketingových agentur.

 

Další články

2603

Jak mění umělá inteligence česká média? Konference DIGIMEDIA 2024 letos nejen o televizích a rádiích

Číst vše
1403

Co prozradí konference DIGIMEDIA 2024?

Číst vše

Kontakt

AČRA MK
Šmilovského 1264/5
120 00 Praha - Vinohrady
IČ: 60447044
Č. účtu: 123 - 4744970227 / 0100

 

AČRA servis s.r.o.
Sídlo: Holušická 2221/3,
148 00 Praha 4 – Chodov
IČ: 27458521
DIČ: CZ27458521
Č. účtu: 35 – 651 328 0287 / 0100

    Napište nám