Komerční rádia si chtějí sama provozovat digitální multiplex DAB+. Dostanou šanci? Odpoví konference DIGIMEDIA 2023

0906

18. ročník největší tuzemské odborné konference o televizním a rozhlasovém vysílání, online videoslužbách a reklamě se uskuteční ve středu 14. června 2023 v Praze

Praha 9. června 2023 – Získat vlastní celoplošnou síť pro terestrické digitální rozhlasové vysílání DAB+ a provozovat si ji pod svou režií chtějí soukromá rádia sdružená do Asociace provozovatelů soukromého vysílání (APSV). Požadavek vznesla v připomínkovém řízení k návrhu podmínek aukce kmitočtů pro sítě určené digitálnímu rozhlasu, které zveřejnil Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Aukce se má uskutečnit ještě v letošním roce a má mezi operátory rozdělit sítě určené pro šíření digitálního signálu komerčních rádií. Prezident APSV Jiří Hrabák a vedoucí odboru správy kmitočtového spektra ČTÚ Jiří Duhač se k tématu vyjádří na odborné konferenci DIGIMEDIA 2023, která se uskuteční ve středu 14. června 2023 v Praze.

Soukromá rádia nechtějí ztratit kontrolu nad frekvencemi

„Digitálnímu rozhlasu jsme se na konferencích DIGIMEDIA věnovali dlouhá léta. Ještě nikdy jsme ale nebyli tak blízko situaci, že zde vedle digitální sítě Českého rozhlasu vzniknou finální sítě určené pro komerční rádia. Nadále však není vyřešena otázka pokračování rozhlasového vysílání v analogovém FM pásmo, která je zejména pro soukromá rádia kruciální,“ říká Pavel Brabec, prezident Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA-MK), která je pořadatelem letošního 18. ročníku konference DIGIMEDIA 2023.

Zájem komerčních rádií o získání vlastní celoplošné sítě DAB+, kterou by si provozovali sami prostřednictvím nově vzniklého subjektu, je pochopitelná. Přechodem na digitální vysílání by totiž soukromé stanice ztratily kontrolu nad kmitočty, na kterých vysílají. Zatímco součástí licence pro analogové vysílání v FM pásmu je soubor technických prostředků, tedy frekvencí, na kterých daný rozhlasový program vysílá, licence pro digitální vysílání jsou pouze pro program a držitel takové licence se musí dohodnout s operátorem některé z digitálních sítí DAB+ na využívání její kapacity. Držitelem vysílacích frekvencí pak není provozovatel rozhlasové stanice, ale operátor dané sítě.

Plány Českého rozhlasu na další vylepšování jeho sítě DAB+

Připravovaná aukce kmitočtů pro sítě DAB+ určené komerčním rádiím nabídne celkem dvě celoplošné a 27 regionálních sítí, které pokrývají jeden nebo více krajů. Komerční rádia sdružená do APSV žádají, aby jim byla bez soutěže přidělena celoplošná síť C nebo alespoň garantována kapacita v budoucích celoplošných sítích. O aukci kmitočtů pro digitální rozhlas budou na konferenci debatovat kromě výše zmíněných zástupců APSV a ČTÚ také ředitel sekce regulace a právního oddělení Českých Radiokomunikací Marcel Procházka, výkonný ředitel společnosti Progress Digital Jakub Juhas a jednatel společnosti Joe Media Miroslav Pýcha.

Konference se dotkne také otázky rozvoje digitální sítě Českého rozhlasu. O postupném zahušťování sítě a vyplepšování pokrytí signálem uvnitř budov bude hovořit vedoucí distribuce signálu Českého rozhlasu Pavel Balíček.

Konference DIGIMEDIA 2023 se koná pod záštitou ministerstva průmyslu a obchodu, ministerstva kultury, Českého telekomunikačního úřadu a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Generálním partnerem akce je Česká televize, která tradičně poskytuje prostor pro konání akce a bude celou konferenci přenášet živě na iVysílání.cz, kde bude také k dispozici kompletní záznam akce. Mezi partnery konference jsou také společnosti Atmedia Czech, Samsung Electronics Czech and Slovak, Digital Broadcasting, České Radiokomunikace, MPO, Český rozhlas, ATO, APMS, či Media One. Mediálními partnery konference jsou týdeník Marketing a Media, servery MediaGuru.cz, Televizníweb.cz a tituly společnosti AVERIA – ICT Network News, B2B Network News.

Podrobný program konference DIGIMEDIA 2023 a registrační formuláře pro účastníky naleznete na www.acra-mk.cz.

O konferenci DIGIMEDIA

Odborná konference DIGIMEDIA je největším setkáním odborníků na audiovizuální média a broadcasting v České republice, na němž se setkávají zástupci provozovatelů televizního a rozhlasového vysílání, internetových a mobilních služeb, operátorů vysílacích sítí a státních regulačních orgánů. Dlouhodobě se věnuje především tématům audiovizuálních médií, distribučních platforem, reklamy, placených služeb a mediální legislativy. Pořadatelem konference je Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA-MK). Tradice této akce započala v roce 2005, letos se koná již 18. ročník.

Kontakty pro média:

Pavel Brabec

prezident AČRA-MK

pavel.brabec@commonline.cz

+420 602 330 370

Další články

1011

AKA + VŠE + AI = vyprodáno

Číst vše
0108

SIGNUM se stal partnerem českého fotbalu

Číst vše

Kontakt

AČRA MK
Šmilovského 1264/5
120 00 Praha - Vinohrady
IČ: 60447044
Č. účtu: 123 - 4744970227 / 0100

 

AČRA servis s.r.o.
Sídlo: Holušická 2221/3,
148 00 Praha 4 – Chodov
IČ: 27458521
DIČ: CZ27458521
Č. účtu: 35 – 651 328 0287 / 0100

    Napište nám