KONFERENCE DIGIMEDIA 2023: STŘEDA 14. ČERVNA 2023

Zpět

Praha 14. června 2023, kongresový sál České televize, Kavčí hory, Praha

Závěrečná zpráva pro partnery – Ke stažení

Prezentace jednotlivých řečníků

Prezentace řečníků konference DIGIMEDIA 2023

14. června 2023, Kavčí hory, Praha

……………………………………………………………………………………………………………………………..

(09:10 – 11:00)

BLOK 1 – INFLACE DOPADÁ I NA MÉDIA. ZŮSTANE ČECHŮM BEZPLATNÁ TELEVIZE?

Moderátor: Václav Sochor

Úvodní prezentace: Tereza Šimečková (Nielsen Admosphere) – zde

  • Prezentace CRA: Miloš Mastník – zde
  • Prezentace Atmedia: Michaela Suraková – zde
  • Prezentace APMS (10 min.): Jiří Grund – zde

Řečníci: Petr Očko (MPO), Petr Dvořák (Česká televize), Daniel Grunt (TV Nova), Marek Singer (FTV Prima), Miloš Mastník (CRA), Nikola Chrenčíková Pařízková (Digital Broadcasting), Štěpán Wolde (Óčko), Michaela Suraková (Atmedia), Marek Ebert (ČTÚ), Jiří Grund (APMS).

Témata:

  • Špatná finanční situace médií veřejné služby a co by ji mohlo změnit
  • Komerční televize a jejich snaha zpoplatnit divákům prémiový obsah (online předpremiéry a exkluzivní obsah pro streamovací služby – Voyo, prima+)
  • Postoj ČTÚ k budoucnosti bezplatného příjmu terestrické televize v ČR po změně předsedy Rady ČTÚ
  • Problematický příjem DVB-T2 – je nebo není chyba na divákově přijímači?
  • Pozice České republiky před podzimní konferencí WRC-23, na které se bude hovořit o budoucnosti frekvenčního pásma 600 MHz
  • Co s kmitočty, které byly určené pro rozvojové sítě DVB-T2?
  • Může IPTV jako nejrychleji rostoucí TV platforma časem nahradit terestrické vysílání?
  • Placené vs. neplacené TV kanály – mění se přístup Čechů k Pay TV?
  • 5G Broadcast jako budoucí platforma pro mobilní příjem televize? Jak dopadlo experimentální vysílání CRA v Praze?
  • Standard DVB-I – jedna z budoucích cest terestrické televize?

……………………………………………………………………………………………………………………………..

BLOK 2 – STREAMOVACÍ SLUŽBY NA ROZCESTÍ: REKLAMU ANO, ČI NE?

Moderátor: Václav Sochor

Úvodní prezentace: Nielsen Admosphere – zde

  • Prezentace AKTV – Klára Brachtlová – zde
  • Prezentace CRA – Marcel Procházka – zde

Řečníci: Lucie Oravčíková (TV Nova), Marcel Procházka (CRA), Jan Maxa (Česká televize), Josef Beneš (FTV Prima), Klára Brachtlová (AKTV), Matúš Bubeník (Perinvest Media), Tomáš Žondra (Edisonline, Film Europe).

Témata:

  • Fragmentace SVOD služeb na českém trhu aneb kolik služeb si může dovolit platit průměrná česká domácnost?
  • Je reklama šance, jak k streamovacím službám dostat více uživatelů za nižší cenu?
  • Nebudou diváci, kteří sledují Voyo, Primu+ nebo iVysílání, chybět lineárním TV kanálům?
  • Jak vstup služeb Disney+, SkyShowtime a Prima+ ovlivnil trh se streamovacími službami v ČR?
  • Klesající úroveň dabingu na lokálních verzích globálních streamovacích službách
  • Sdílení účtů a jak proti němu můžou provozovatelé streamovacích služeb bojovat
  • Pirátství titulů ze SVOD a jak proti němu bojovat – kauza Uložto a dohoda s Hellshare a Hellspy (AKTV)
  • Povinné kvóty pro tituly opatřené audiotitulky
  • Není čas na vznik agregátoru streamovacích služeb, který by nabízel to nejlepší od všech?
  • Czechflix u ledu? Nebo se s ním stále ještě počítá?
  • FAST kanály jako konkurence klasickým lineárním TV programům?

……………………………………………………………………………………………………………………………..

BLOK 3 – ROZHLASOVÁ DIGITALIZACE DEFINITIVNĚ ODBLOKOVANÁ?

Moderátor: Jan Potůček

  • Prezentace CTU – Jiří Duchač – zde
  • Prezentace CRA – Marcel Procházka – zde

Řečníci: René Zavoral (Český rozhlas), Marcel Procházka (CRA), Jakub Juhas (Progress Digital), Miroslav Pýcha (Joe MEDIA), Jiří Duchač (ČTÚ).

Témata:

  • Aukce kmitočtů pro sítě DAB+ určené komerčním rádiím: znovu a lépe. Co si od ní slibuje ČTÚ a jaký by mohl být výnos?
  • Plány komerčních rádií pro vstup do DAB+, vzniknou nové tematické stanice jenom pro digitál?
  • Vyplatí se souběžné vysílání v FM a DAB+, a na jak dlouho? Dojde k postupné evoluci a odchodu z FM?
  • Podaří se udělat pořádek v rozhlasových licencích? (transformační vs. digitální)
  • Energetická krize a vysoké náklady na provoz vysílačů: výhoda pro digitální vysílání?
  • Jak měřit efektivitu rozhlasové reklamy po otevření trhu novým hráčům v DAB+? Stačí v éře DAB+ deníčkový Radioprojekt, nebo už uzrál čas na elektronické měření poslechovosti?
  • Kolik digitálních rádií utáhne český reklamní trh?
  • Český rozhlas a rozvoj veřejnoprávní sítě ČRo DAB+: jak se daří zahušťovat síť po indoor příjem? Jaké dokrývače spustí ČRo tento rok?
  • Finanční aspekt digitálního vysílání ČRo vzhledem k nedořešenému zvýšení koncesionářského poplatku

……………………………………………………………………………………………………………………………..

POŘADATEL, PODPOROVATELÉ A PARTNEŘI: 

Kontakt

AČRA MK
Šmilovského 1264/5
120 00 Praha - Vinohrady
IČ: 60447044
Č. účtu: 123 - 4744970227 / 0100

 

AČRA servis s.r.o.
Sídlo: Holušická 2221/3,
148 00 Praha 4 – Chodov
IČ: 27458521
DIČ: CZ27458521
Č. účtu: 35 – 651 328 0287 / 0100

    Napište nám