KONFERENCE DIGIMEDIA 2024

Zpět

DIGIMEDIA 2024
Datum konání: 13 června 2024 v sále České televize od 9 hodin

DIGIMEDIA 2024

témata bloků + panelisté

 

(08:00 – 09:00)

Prezence účastníků, welcome drink

 

(09:00 – 09:05)

Úvodní slovo Pavla Brabce (AČRA MK)

 

(09:05 – 09:10)

Zdravice Jana Součka (Česká televize), Josef Síkela (MPO)

 

(09:10 – 10:30)

BLOK I – SEKCE A: Potřebují média veřejné služby vyšší koncesionářské poplatky? (a na co?)

  • Financování České televize a Českého rozhlasu – k čemu dospěly pracovní skupiny při ministerstvu kultury ohledně zvyšování koncesionářského poplatku a lepší definice náplně veřejné služby?
  • Jaký pohled na financování médií veřejné služby mají velké komerční televize a jak by změnily náplň služby definované zákonem?
  • Jaký je pohled Evropské vysílací unie (EBU) na systém financování médií veřejné služby v Evropě a konkrétně v České republice
  • Do jaké míry by měly Česká televize a Český rozhlas pronikat do jiných mediatypů než je televizní a rozhlasové vysílání?
  • Vysoké sportovní soutěže jako ukázka obsahu, o který se vede spor z hlediska vhodnosti vysílání v médiích veřejné služby X prezentace olympijských her a světových šampionátů v ČT a komerčních televizích

Panelisté:

  • Michal Šašek, náměstek pro audiovizi, Ministerstvo kultury ČR
  • Petr Vítek, vedoucí oddělení strategie, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
  • Richard Burnley, ředitel EBU pro právní záležitosti a politiku, Anglie
  • Jan Souček, generální ředitel České televize
  • René Zavoral, generální ředitel Českého rozhlasu
  • Daniel Grunt, generální ředitel TV Nova
  • Marek Singer, generální ředitel TV Prima
  • Štěpán Wolde, generální ředitel TV Óčko

 

(10:30 – 11:50)

BLOK I – SEKCE B: Jaký rozvoj čeká terestrické televizní vysílání a jak mu konkuruje Pay TV

  • Jaké jsou závěry Světové radiokomunikační konference WRC-23 s ohledem na pokračování terestrického televizního vysílání?
  • Jak se závěry WRC-23 promítnou do chystané aktualizace Plánu využití rádiového spektra, kterou připravuje Český telekomunikační úřad?
  • Jak se inflace za poslední dva roky promítla do situace provozovatelů televizního vysílání v České republice?
  • Nové programy v terestrickém vysílání a jejich šance na úspěch na reklamním trhu
  • Terestrika vs. jiné vysílací platformy, zejména IPTV a další digitální distribuce
  • Situace na reklamním trhu, vyprodanost televizních stanic, zvyšování cen GRP´s a odhad pro následující období

Panelisté:

  • Klára Brachtlová, prezidentka Asociace komerčních televizí
  • Marek Ebert, předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu
  • Miloš Mastník, generální ředitel Českých Radiokomunikací
  • Nikola Chrenčíková Pařízková, jednatelka Digital Broadcasting
  • Michaela Suráková, Managing Director, Atmedia Czech
  • Jiří Grund, prezident Asociace provozovatelů mobilních sítí
  • + úvodní prezentace Tereza Šimečková

 

(11:50 – 12:20)

Přestávka na oběd

 

(12:20 – 13:50)

BLOK II – Umělá inteligence jako pomocník médií, nebo média jako pomocník umělé inteligence?

  • Do jaké míry nechají média zpracovávat umělou inteligenci obsah a jaká je editorská kontrola nad tímto obsahem?
  • Měl by být veškerý obsah generovaný AI jasně označovaný a jak?
  • Pravidla nakládání s AI – měla by být pro všechna média jednotná, nebo si mají vytvořit indivuální kodexy, jak to učinil už Český rozhlas?
  • Do jaké míry může AI nahradit novináře a autory textů? Nečekají nás podobné protesty jako u herců v Hollywoodu?
  • Jak AI pomáhá s technickými aspekty vysílání a automatizací, např. u titulkování, apod.? A do jaké míry je v tom samostatná?
  • Nahradí moderátory v rádiu a televizi avataři pohánění umělou inteligencí? Bude to znamenat ztrátu práce pro lidské moderátory?
  • Jak je právně ošetřeno využívání lidské podoby skutečných moderátorů v podobě AI avatarů?
  • Kdo nese odpovědnost za to, co řekne nebo udělá avatar vytvořený podle skutečného moderátora?
  • AI a její nasazení v reklamě – lepší cílení na publikum u HbbTV a online reklamy
  • Využití AI pro „oživení“ zesnulých interpretů – jaká pravidla nastavit i vzhledem k pozůstalým?

Panelisté:

  • Petr Vítek, vedoucí oddělení strategie, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
  • Martina Poliaková, vedoucí strategického rozvoje, Český rozhlas
  • Marcel Procházka, ředitel sekce regulace a právního oddělení Českých Radiokomunikací
  • Jakub Unger, ředitel Divize Zpravodajství a TV, Seznam.cz
  • Jan Maxa, ředitel Divize digitální služby, Česká televize
  • Kamil Houska, ředitel zpravodajství TV Nova
  • Petr Mrzena, ředitel zpravodajství České televize
  • Martin Švehlák, ředitel zpravodajství TV Prima
  • + úvodní prezentace Tereza Šimečková

(13:50 – 14:05)

Obědová pauza

 

(14:05 – 15:30)

 

BLOK III – Digitální sítě pro rádia jsou rozdané, začíná boj o zákazníky

  • Jak je Český telekomunikační úřad spokojen s výsledkem aukce kmitočtů pro DAB+? Očekával vydražení všech 29 sítí a konečný výnos téměř 80 milionů korun?
  • Je reálné spustit a zaplnit všechny digitální sítě rádii?
  • Jak docílit lepší vybavenosti českých domácností digitálními rozhlasovými přijímači?
  • Nebudou si velká komerční rádia vysíláním v DAB+ kanibalizovat FM vysílání? Schizofrenní situace, kdy na jedné straně chtějí dlouhodobě zachovat FM, ale v DAB+ nechtějí mít nízký zásah.
  • Je reklamní trh připraven na znásobení počtu komerčních rádií? Loni rádia utržila 1,5 miliardy Kč, kolik stanic je za to možné uživit?
  • Vzniknou zcela nová rádia s novými provozovateli, nebo digitální prostor ovládnou klony stávajících komerčních rádií?
  • Jaké jsou rozvojové plány sítí jednotlivých vítězů aukce kmitočtů pro DAB+?
  • Jak výsledek aukce kmitočtů vnímá Český rozhlas a chystá se v této souvislosti podpořit marketingovou kampaň na propagaci DAB+?
  • Vznikne nějaká společná kampaň na podporu DAB+ napříč operátory sítí a provozovateli komerčních rádií?
  • Jaká je budoucnost analogového vysílání v FM pásmu? Bude se někdy v budoucnu vypínat?
  • Podpoří stát DAB+ zákazem prodeje rozhlasových přijímačů bez digitálního tuneru?

Panelisté:

úvodní prezentace Tereza Šimečková (Admosphere Time)

  • Jacqueline Bierhorst, prezidentka WolrdDAB Forum
  • Jiří Duchač, ředitel odboru správy kmitočtového spektra, Český telekomunikační úřad
  • Marcel Procházka, ředitel sekce regulace a právního oddělení Českých Radiokomunikací
  • Karel Zýka, technický ředitel Českého rozhlasu
  • Jiří Hrabák, prezident Asociace provozovatelů soukromého vysílání a GŘ Rádia Impuls
  • Tomáš Řapek, jednatel Teleko digital
  • Václav Ježek, majitel RTI cz
  • Jakub Juhas, výkonný ředitel Broadcast Services
  • Pavel Hájek, majitel Fiera touch
  • Jan Vyskočil, majitel GG Omikron
  • Miroslav Pýcha, majitel Joe Media
  • Jan John, člen dozorčí rady Play.cz

(15:30)

Závěrečné slovo Pavla Brabce (AČRA MK)

 

Poznámka: v průběhu dalších jednání může dojít ke změnám témat i panelistů.
stav k 15. 4. 2024


POŘADATEL, PODPOROVATELÉ A PARTNEŘI: 

Kontakt

AČRA MK
Šmilovského 1264/5
120 00 Praha - Vinohrady
IČ: 60447044
Č. účtu: 123 - 4744970227 / 0100

 

AČRA servis s.r.o.
Sídlo: Holušická 2221/3,
148 00 Praha 4 – Chodov
IČ: 27458521
DIČ: CZ27458521
Č. účtu: 35 – 651 328 0287 / 0100

    Napište nám