KONFERENCE DIGIMEDIA 2024
ZpětDIGIMEDIA 2024
Datum konání: 13 června 2024 v sále České televize od 9 hodin
DIGIMEDIA 2024
témata bloků + panelisté
(08:00 – 09:00)
Prezence účastníků, welcome drink
(09:00 – 09:05)
Úvodní slovo Pavla Brabce (AČRA MK)
(09:05 – 09:10)
Zdravice Jana Součka (Česká televize), Josef Síkela (MPO)
(09:10 – 10:30)
BLOK I – SEKCE A: Potřebují média veřejné služby vyšší koncesionářské poplatky? (a na co?)
- Financování České televize a Českého rozhlasu – k čemu dospěly pracovní skupiny při ministerstvu kultury ohledně zvyšování koncesionářského poplatku a lepší definice náplně veřejné služby?
- Jaký pohled na financování médií veřejné služby mají velké komerční televize a jak by změnily náplň služby definované zákonem?
- Jaký je pohled Evropské vysílací unie (EBU) na systém financování médií veřejné služby v Evropě a konkrétně v České republice
- Do jaké míry by měly Česká televize a Český rozhlas pronikat do jiných mediatypů než je televizní a rozhlasové vysílání?
- Vysoké sportovní soutěže jako ukázka obsahu, o který se vede spor z hlediska vhodnosti vysílání v médiích veřejné služby X prezentace olympijských her a světových šampionátů v ČT a komerčních televizích
Panelisté:
- Michal Šašek, náměstek pro audiovizi, Ministerstvo kultury ČR
- Petr Vítek, vedoucí oddělení strategie, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
- Richard Burnley, ředitel EBU pro právní záležitosti a politiku, Anglie
- Jan Souček, generální ředitel České televize
- René Zavoral, generální ředitel Českého rozhlasu
- Daniel Grunt, generální ředitel TV Nova
- Marek Singer, generální ředitel TV Prima
- Štěpán Wolde, generální ředitel TV Óčko
(10:30 – 11:50)
BLOK I – SEKCE B: Jaký rozvoj čeká terestrické televizní vysílání a jak mu konkuruje Pay TV
- Jaké jsou závěry Světové radiokomunikační konference WRC-23 s ohledem na pokračování terestrického televizního vysílání?
- Jak se závěry WRC-23 promítnou do chystané aktualizace Plánu využití rádiového spektra, kterou připravuje Český telekomunikační úřad?
- Jak se inflace za poslední dva roky promítla do situace provozovatelů televizního vysílání v České republice?
- Nové programy v terestrickém vysílání a jejich šance na úspěch na reklamním trhu
- Terestrika vs. jiné vysílací platformy, zejména IPTV a další digitální distribuce
- Situace na reklamním trhu, vyprodanost televizních stanic, zvyšování cen GRP´s a odhad pro následující období
Panelisté:
- Klára Brachtlová, prezidentka Asociace komerčních televizí
- Marek Ebert, předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu
- Miloš Mastník, generální ředitel Českých Radiokomunikací
- Nikola Chrenčíková Pařízková, jednatelka Digital Broadcasting
- Michaela Suráková, Managing Director, Atmedia Czech
- Jiří Grund, prezident Asociace provozovatelů mobilních sítí
- + úvodní prezentace Tereza Šimečková
(11:50 – 12:20)
Přestávka na oběd
(12:20 – 13:50)
BLOK II – Umělá inteligence jako pomocník médií, nebo média jako pomocník umělé inteligence?
- Do jaké míry nechají média zpracovávat umělou inteligenci obsah a jaká je editorská kontrola nad tímto obsahem?
- Měl by být veškerý obsah generovaný AI jasně označovaný a jak?
- Pravidla nakládání s AI – měla by být pro všechna média jednotná, nebo si mají vytvořit indivuální kodexy, jak to učinil už Český rozhlas?
- Do jaké míry může AI nahradit novináře a autory textů? Nečekají nás podobné protesty jako u herců v Hollywoodu?
- Jak AI pomáhá s technickými aspekty vysílání a automatizací, např. u titulkování, apod.? A do jaké míry je v tom samostatná?
- Nahradí moderátory v rádiu a televizi avataři pohánění umělou inteligencí? Bude to znamenat ztrátu práce pro lidské moderátory?
- Jak je právně ošetřeno využívání lidské podoby skutečných moderátorů v podobě AI avatarů?
- Kdo nese odpovědnost za to, co řekne nebo udělá avatar vytvořený podle skutečného moderátora?
- AI a její nasazení v reklamě – lepší cílení na publikum u HbbTV a online reklamy
- Využití AI pro „oživení“ zesnulých interpretů – jaká pravidla nastavit i vzhledem k pozůstalým?
Panelisté:
- Petr Vítek, vedoucí oddělení strategie, Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
- Martina Poliaková, vedoucí strategického rozvoje, Český rozhlas
- Marcel Procházka, ředitel sekce regulace a právního oddělení Českých Radiokomunikací
- Jakub Unger, ředitel Divize Zpravodajství a TV, Seznam.cz
- Jan Maxa, ředitel Divize digitální služby, Česká televize
- Kamil Houska, ředitel zpravodajství TV Nova
- Petr Mrzena, ředitel zpravodajství České televize
- Martin Švehlák, ředitel zpravodajství TV Prima
- + úvodní prezentace Tereza Šimečková
(13:50 – 14:05)
Obědová pauza
(14:05 – 15:30)
BLOK III – Digitální sítě pro rádia jsou rozdané, začíná boj o zákazníky
- Jak je Český telekomunikační úřad spokojen s výsledkem aukce kmitočtů pro DAB+? Očekával vydražení všech 29 sítí a konečný výnos téměř 80 milionů korun?
- Je reálné spustit a zaplnit všechny digitální sítě rádii?
- Jak docílit lepší vybavenosti českých domácností digitálními rozhlasovými přijímači?
- Nebudou si velká komerční rádia vysíláním v DAB+ kanibalizovat FM vysílání? Schizofrenní situace, kdy na jedné straně chtějí dlouhodobě zachovat FM, ale v DAB+ nechtějí mít nízký zásah.
- Je reklamní trh připraven na znásobení počtu komerčních rádií? Loni rádia utržila 1,5 miliardy Kč, kolik stanic je za to možné uživit?
- Vzniknou zcela nová rádia s novými provozovateli, nebo digitální prostor ovládnou klony stávajících komerčních rádií?
- Jaké jsou rozvojové plány sítí jednotlivých vítězů aukce kmitočtů pro DAB+?
- Jak výsledek aukce kmitočtů vnímá Český rozhlas a chystá se v této souvislosti podpořit marketingovou kampaň na propagaci DAB+?
- Vznikne nějaká společná kampaň na podporu DAB+ napříč operátory sítí a provozovateli komerčních rádií?
- Jaká je budoucnost analogového vysílání v FM pásmu? Bude se někdy v budoucnu vypínat?
- Podpoří stát DAB+ zákazem prodeje rozhlasových přijímačů bez digitálního tuneru?
Panelisté:
úvodní prezentace Tereza Šimečková (Admosphere Time)
- Jacqueline Bierhorst, prezidentka WolrdDAB Forum
- Jiří Duchač, ředitel odboru správy kmitočtového spektra, Český telekomunikační úřad
- Marcel Procházka, ředitel sekce regulace a právního oddělení Českých Radiokomunikací
- Karel Zýka, technický ředitel Českého rozhlasu
- Jiří Hrabák, prezident Asociace provozovatelů soukromého vysílání a GŘ Rádia Impuls
- Tomáš Řapek, jednatel Teleko digital
- Václav Ježek, majitel RTI cz
- Jakub Juhas, výkonný ředitel Broadcast Services
- Pavel Hájek, majitel Fiera touch
- Jan Vyskočil, majitel GG Omikron
- Miroslav Pýcha, majitel Joe Media
- Jan John, člen dozorčí rady Play.cz
(15:30)
Závěrečné slovo Pavla Brabce (AČRA MK)
Poznámka: v průběhu dalších jednání může dojít ke změnám témat i panelistů.
stav k 15. 4. 2024
POŘADATEL, PODPOROVATELÉ A PARTNEŘI:
Kontakt
- Kancelář
Holušická 2221/3, Praha Chodov - +420 724 777 944
volejte Po-Pá: 8-18 hod - acra@acra-mk.cz
odpovíme do 24 hodin
AČRA MK
Šmilovského 1264/5
120 00 Praha - Vinohrady
IČ: 60447044
Č. účtu: 123 - 4744970227 / 0100
AČRA servis s.r.o.
Sídlo: Holušická 2221/3,
148 00 Praha 4 – Chodov
IČ: 27458521
DIČ: CZ27458521
Č. účtu: 35 – 651 328 0287 / 0100