KONFERENCE DIGIMEDIA 2024

Zpět

DIGIMEDIA 2024
Datum konání: 13 června 2024 v sále České televize od 9 hodin

 

podrobná témata bloků + diskutující

 

BLOK I – Frekvence pro terestrickou televizi jsou zachráněné, neporazí ji ale IPTV?

  • Jaké jsou závěry Světové radiokomunikační konference WRC-23 s ohledem na pokračování terestrického televizního vysílání?
  • Jak se závěry WRC-23 promítnou do chystané aktualizace Plánu využití rádiového spektra, kterou připravuje Český telekomunikační úřad?
  • Jak se inflace za poslední dva roky promítla do situace provozovatelů televizního vysílání v České republice?
  • Nové programy v terestrickém vysílání a jejich šance na úspěch na reklamním trhu
  • Terestrika vs. jiné vysílací platformy, zejména IPTV a další digitální distribuce
  • Naplněnost celoplošných sítí DVB-T2 vs. rozvoj regionálních multiplexů (expanze RS11, akvizice RS4, konsolidace RS7, apod.)
  • Situace na reklamním trhu, vyprodanost televizních stanic, zvyšování cen GRP´s a odhad pro následující období
  • Financování České televize – k čemu dospěla pracovní skupina při ministerstvu kultury ohledně zvyšování koncesionářského poplatku a lepší definice náplně veřejné služby? 

Navrhovaní respondenti:

  • Petr Očko, náměstek ministra průmyslu a obchodu
  • Marek Ebert, předseda Rady Českého telekomunikačního úřadu
  • Jan Souček, generální ředitel České televize
  • Daniel Grunt, generální ředitel TV Nova
  • Marek Singer, generální ředitel TV Prima
  • Štěpán Wolde, generální ředitel Óčka
  • Miloš Mastník, generální ředitel Českých Radiokomunikací
  • Nikola Chrenčíková Pařízková, jednatelka Digital Broadcasting
  • Michaela Suráková, Managing Director, Atmedia Czech
  • (Václav Paleček, ředitel distribuce a obchodního rozvoje Warner Bros. Discovery ČR a SR)
  • (Jan Smíšek, výkonný ředitel Perinvest Group)

BLOK II – Jak umělá inteligence mění práci médií a etika novinářské práce s AI

  • Do jaké míry nechají média zpracovávat umělou inteligenci obsah a jaká je editorská kontrola nad tímto obsahem?
  • Měl by být veškerý obsah generovaný AI jasně označovaný a jak?
  • Pravidla nakládání s AI – měla by být pro všechna média jednotná, nebo si mají vytvořit indivuální kodexy, jak to učinil už Český rozhlas?
  • Do jaké míry může AI nahradit novináře a autory textů? Nečekají nás podobné protesty jako u herců v Hollywoodu?
  • Jak AI pomáhá s technickými aspekty vysílání a automatizací, např. u titulkování, apod.? A do jaké míry je v tom samostatná?
  • Nahradí moderátory v rádiu a televizi avataři pohánění umělou inteligencí? Bude to znamenat ztrátu práce pro lidské moderátory?
  • Jak je právně ošetřeno využívání lidské podoby skutečných moderátorů v podobě AI avatarů?
  • Kdo nese odpovědnost za to, co řekne nebo udělá avatar vytvořený podle skutečného moderátora?
  • AI a její nasazení v reklamě – lepší cílení na publikum u HbbTV a online reklamy
  • Využití AI pro „oživení“ zesnulých interpretů – jaká pravidla nastavit i vzhledem k pozůstalým?

Navrhovaní respondenti:

  • Petr Očko, náměstek ministra průmyslu a obchodu
  • René Zavoral, generální ředitel Českého rozhlasu
  • Marcel Procházka, ředitel sekce regulace a právního oddělení Českých Radiokomunikací
  • Jakub Unger, ředitel Divize Zpravodajství a TV, Seznam.cz
  • Jan Maxa, ředitel Divize digitální služby, Česká televize
  • Patrik Slavík, technický ředitel televize Prima
  • Vladimír Mužík, ředitel pro digitální transformaci CME

BLOK III – Digitální sítě pro rádia rozdané, začíná boj o zákazníky

  • Jak je Český telekomunikační úřad spokojen s výsledkem aukce kmitočtů pro DAB+? Očekával vydražení všech 29 sítí a konečný výnos téměř 80 milionů korun?
  • Je reálné spustit a zaplnit všechny digitální sítě rádii?
  • Jak docílit lepší vybavenosti českých domácností digitálními rozhlasovými přijímači?
  • Nebudou si velká komerční rádia vysíláním v DAB+ kanibalizovat FM vysílání? Schizofrenní situace, kdy na jedné straně chtějí dlouhodobě zachovat FM, ale v DAB+ nechtějí mít nízký zásah.
  • Je reklamní trh připraven na znásobení počtu komerčních rádií? Loni rádia utržila 1,5 miliardy Kč, kolik stanic je za to možné uživit?
  • Vzniknou zcela nová rádia s novými provozovateli, nebo digitální prostor ovládnou klony stávajících komerčních rádií?
  • Jaké jsou rozvojové plány sítí jednotlivých vítězů aukce kmitočtů pro DAB+?
  • Jak výsledek aukce kmitočtů vnímá Český rozhlas a chystá se v této souvislosti podpořit marketingovou kampaň na propagaci DAB+?
  • Vznikne nějaká společná kampaň na podporu DAB+ napříč operátory sítí a provozovateli komerčních rádií?
  • Jaká je budoucnost analogového vysílání v FM pásmu? Bude se někdy v budoucnu vypínat?
  • Podpoří stát DAB+ zákazem prodeje rozhlasových přijímačů bez digitálního tuneru?

Navrhovaní respondenti:

  • Jiří Duchač, ředitel odboru správy kmitočtového spektra, Český telekomunikační úřad
  • Marcel Procházka, ředitel sekce regulace a právního oddělení Českých Radiokomunikací
  • Karel Zýka, technický ředitel Českého rozhlasu
  • Jiří Hrabák, prezident Asociace provozovatelů soukromého vysílání a GŘ Rádia Impuls
  • Tomáš Řapek, jednatel Teleko digital
  • Václav Ježek, majitel RTI cz
  • Jakub Juhas, výkonný ředitel Broadcast Services
  • Pavel Hájek, majitel Fiera touch
  • Jan Vyskočil, majitel GG Omikron
  • Miroslav Pýcha, majitel Joe Media
  • (?), PLAY.CZ

POŘADATEL, PODPOROVATELÉ A PARTNEŘI: 

Kontakt

AČRA MK
Šmilovského 1264/5
120 00 Praha - Vinohrady
IČ: 60447044
Č. účtu: 123 - 4744970227 / 0100

 

AČRA servis s.r.o.
Sídlo: Holušická 2221/3,
148 00 Praha 4 – Chodov
IČ: 27458521
DIČ: CZ27458521
Č. účtu: 35 – 651 328 0287 / 0100

    Napište nám