• AČRA MK
  • /
  • Atmedia se v roce 2020 zaměří na další rozšíření tematických TV stanic
Zveřejněno: 31.10.2019

Společnost Atmedia se bude i v nadcházejícím roce zaměřovat na rozvoj portfolia zastupovaných tematických stanic. Úprava obchodní politiky pro rok 2019 spočívající v jejím zjednodušení a také rozšíření počtu stanic, se u klientů setkala s úspěchem. „Klienti se díky provedeným změnám v naší nabídce nyní lépe orientují, navíc více vychází vstříc jejich požadavkům. Proto se jí budeme držet i v roce 2020. Nadále se zaměříme na ještě větší rozšíření portfolia tematických stanic zajímavých pro mediální trh. První rozšíření o 3 televizní stanice očekáváme již na jaře 2020. Ceníkové ceny, sezónní a stopážové koeficienty zůstanou na stejné úrovni,“ říká Michaela Vasilová, Managing Director společnosti Atmedia.

Klienti Atmedia budou i v roce 2020 vybírat ze dvou základních cílových skupin. V současnosti mohou volit ze zaměření CS 15–69 u balíčku atmax, atadults, atchoice, druhou volbou je balíček atkids oslovující cílovou skupinu 4–14 let. Zacílení publika sestávajícího nejenom z dětských diváků, ale také jejich rodičů, nabízí Atmedia na českém trhu jako jediná. „Jelikož se nám upravená obchodní nabídka s dvěma cílovými skupinami osvědčila, rozhodli jsme se ji pro příští rok zachovat. Týká se to i ceníkových cen, které ponecháme na stejné úrovni včetně sezónních a stopážových koeficientů. V neustálém zvyšování ceníkových cen totiž nevidíme smysl. Plánujeme ale zvyšovat reálné ceny, tedy poskytovat nižší slevy zadavatelům televizní reklamy, a to z důvodu větší vyprodanosti a rozšířeného počtu zastupovaných TV stanic,“ uvádí Vasilová. Jedinou změnou v obchodní politice Atmedia pro rok 2020 bude zvýšení minimálního počtu TV stanic u balíčku atchoice ze 7 na 8 z důvodu výrazného rozšíření zastupovaných tematických stanic v posledním roce.

Atmedia bude nadále pokračovat i v 360° komerční komunikaci. Kromě klasické TV reklamy svým klientům zajišťuje doplňkové marketingové aktivity v podobě sponzoringu, product placementu, teleshoppingu a zajištění propagace v minipořadech, dále také v rámci HbbTV. Zprostředkovává i partnerství s Formulí 1 vysílané na kanálech Sport 1 a Sport 2.

Atmedia zastupuje již 19 měřených tematických stanic

Atmedia v roce 2019 opětovně navázala spoupráci s televizní skupinou AMC, se kterou v spolupracovala již od roku 2008. Do portfolia společnosti kromě již dříve zastupovaných pěti stanic (Film+, Minimax, Spektrum, Sport 1 a Sport 2) přibyly i dvě zcela nové, a to AMC a TV Paprika. „Díky průběžnému rozšiřování portfolia budou moci zadavatelé prostřednictvím Atmedia oslovit v příštím roce diváky na 25 tematických stanicích. V rámci balíčku atmax mohou inzerovat dokonce na 19 měřených TV stanicích, což je největší počet měřených stanic, který nabízíme od založení Atmedia v roce 2008,” říká Vasilová. S uvedeným počtem stanic oslovuje Atmedia měsíčně 3,6 milionu diváků ve věku 15–69 let, což je celá polovina ze všech diváků v tomto věku, a 34 % diváků ve věku 4–14 let. „Zadavatelům nabízíme možnost oslovit atraktivní, bonitní publikum, například mladé ženy a muže s vysokým socioekonomickým statusem a to je pro naše klienty zajímavé. Očekáváme, že kvůli plánovanému rozšíření stanic v příštím roce se pak zásah cílové skupiny ještě zvýší,” dodává Vasilová.

Zájem o tematické televizní stanice a jejich reklamní prostor je značný. Svědčí o tom nejenom zájem zadavatelů, ale i meziroční srovnání vyprodanosti reklamního prostoru. Tu Atmedia zaznamenala u vybraných televizních stanic nejenom v high season, ale letos také nově v období tzv. low season. „Těší nás, že se na nás obracejí noví zadavatelé reklamy, zároveň jsme rádi, že pomáháme stávajícím klientům využít potenciál tematických stanic a oslovovat relevantní cílové skupiny na maximum. I v dalším roce budeme dbát na udržení vysokého standardu servisu poskytovaného jak zadavatelům TV reklamy, tak zastupovaným TV stanicím,” komentuje dále Vasilová.

Zpět